Czas na działania marketingowe

Strona główna » Czas na działania marketingowe

Lato to czas intensywnej pracy lub lenistwa w pracy - w zależności od branży. W niektórych firmach jest to czas intensywnej pracy, bo jest jej przez cały rok tyle samo, ale teraz część pracowników jest na urlopach, a pozostali muszą robić "co do nich należy" plus to co należy do pracowników aktualnie urlopujących się. A później zmiana, oczywiście. Więcej pracy jest też w wielu firmach działających na pełnych obrotach sezonowo, czyli np w całej budowlance - i usługowej i handlującej materiałami budowlanymi, w turystycznej oraz w spożywczej. W wielu jednak firmach, spada w tym okresie ilość pracy, także dlatego, że kontrahenci są na urlopach. Jest to więc dobry czas na uporządkowanie spraw, na spojrzenie na firmę z innej perspektywy, zastanowienie się nad opłacalnością i jakością dotychczasowych produktów, nad pomysłami na przyszłość, na zaplanowanie strategii marketingowej. W tym czasie można zlecić np. druk ulotek, wyczerpanych w ciągu roku lub też z innymi produktami, wydrukować nowe wizytówki - być może dla nowych pracowników, a może z nowymi danymi... Można przejrzeć dotychczasowe foldery czy ulotki reklamowe, obliczyć ich rentowność, sprawdzić grono odbiorców i system dostarczania ich. Można również zastanowić się nad reklamą wielkopowierzchniową. Warto wtedy również rozważyć, czy firmowa strona internetowa dobrze prezentuje firmę. Ostatecznie jest ona wizytówką firmy w internecie i w wielu branżach jedynie na jej podstawie klienci czy kontrahenci wyrabiają sobie zdanie o firmie. W czasach, kiedy życie handlowe przenosi się do sieci, a zatem w wielu przypadkach jest jedynym "kontaktem" klienta / kontrahenta z firmą. Należy więc sobie postawić pytanie: czy gdybym był klientem strona zachęciłaby mnie do nawiązania kontaktów handlowych z firmą czy odstraszyła, czy jest czytelna, czy też wielkość liter, kolor strony, układ treści czy jej ilość, technologia wykonania strony spowoduje, że moja firma nie wzbudzi zainteresowania? A może klient nie doczyta "o co chodzi", bo jest tego zbyt dużo lub jest zbyt zagmatwane. A może strona jest piękna, ale jej wczytywanie trwa tak długo, że nikt jej nie zobaczy, bo zwyczajnie nie będzie mu się chciało czekać. Niestety ludzie są coraz bardziej niecierpliwi i coraz szybciej chcą uzyskać odpowiedzi na swoje pytania, także te zadawane w internecie. Wbrew pozorom, wakacje to też dobry czas, aby zastanowić się nad gadżetami dla firmy, kontrahentów czy klientów na przyszły rok, zwłaszcza w firmach, w których "gorący okres" rozpoczyna się od września. Można więc na spokojnie wybrać sobie i zamówić kalendarze reklamowe, czy to do powieszenia na ścianę czy do postawienia na biurku, czy też w formie książkowej, a także notesy czy notatniki. W zależności od branży i oferowanych produktów można również zamówić rożnego rodzaju nadruki na produktach własnych albo gadżety dla pracowników. Hasło "reklama dźwignią handlu" jest tak samo akutalne, jak w czasach kiedy powstało. Wakacje to również dobry czas na poszukanie firmy szkoleniowej. Od czasu do czasu należy przeszkolić pracowników, bo niestety standardy (technologie, regulacje prawne, produkty, itd.) zmieniają się, a trzeba nadążać za nimi. Jeśli szkolenia mają objąć wszystkich pracowników, można wtedy zamówić szkolenia np. na wrzesień. Już nie mówiąc o tym, że od czasu do czasu pracownicy muszą odbyć szkolenia obowiązkowe. Część firm szkolących organizuje szkolenia on line, które są przez to tańsze i pozwalają na większą elastyczność... Jak widać wakacje mogą być okresem bardzo intensywnym nawet w firmach, które - wydawałoby się - są w tym okresie nieco ospałe... Czasami potrzebny jest taki czas, chwila odchnienia, żeby z nowymi pomysłami i świeżym umysłem ruszyć dalej :)